Cursussen

Reanimatie

Bij een hartstilstand is er acuut levensgevaar. Direct starten met reanimeren en de inzet van een AED redt levens. Tijdens de reanimatiecursus leert u van een gediplomeerd instructeur hoe u een slachtoffer met een hartstilstand zo goed mogelijk kunt helpen.

U wordt getraind in het geven van goede borstcompressies en het geven van een effectieve beademing. Ook leert u hoe u de AED (Automatische Externe Defibrillator) moet gebruiken.

Na afloop van de cursus ontvangt u een certificaat van de Hartstichting, waarna u zich bij HartslagNu kunt inschrijven als burgerhulpverlener.

Basiscursus

De basiscursus reanimatie is bedoeld voor volwassenen die nog niet in het bezit zijn van een reanimatiecertificaat van de Hartstichting. In 1 dagdeel leert u hoe u iemand met een hartstilstand zo goed mogelijk kunt helpen.

Deelname aan deze cursus is voor inwoners van Ridderkerk gratis. Anderen betalen € 25. Het cursusgeld is inclusief het lesmateriaal en koffie of thee tijdens de cursus.

Herhalingscursus

De herhalingscursus reanimatie is bedoeld voor volwassenen die in het bezit zijn van een reanimatiecertificaat van de Hartstichting. Doel van deze cursus is het op peil houden van de eerder verworven kennis.